maandag 19 maart 2012

Een halve mm - een heel verschil

Eindelijk weer verder met het volgende project: breibeschrijvingen maken bij de letters. En nu we toch bezig zijn, heb ik eens geprobeerd hoe het wordt met een andere dikte breinaald en garen: van 3  naar 3,5 mm. Een heel verschil, al is het op deze foto niet zo heel eenvoudig te zien.

En dus kiezen we voor de persoonlijke voorkeur: de iets dikkere wol. Minder steken, minder toeren, en een iets groffer - meer zichtbaar gebreid - uiterlijk.

De H is klaar - maar toch ben ik nog niet tevreden. Het tussenstukje is te lang. Dus doen we het nog maar een keer over. En dan gelijk foto's maken voor de beschrijving. Want dat is geen overbodige luxe.

Een tipje van de sluier: Magische opzet, magic loop breien, extra steken opzetten voor het tussenstukje met een open opzet om aan de andere kant weer terug te kunnen breien. Ik ben altijd blij als ik technieken ontdek die het mogelijk maken om zoiets helemaal perfect te kunnen maken: zo min mogelijk afgeknipte eindjes, zoveel mogelijk aan elkaar vast breien. En dan hoop ik maar dat er ook mensen zijn aan wie ik het weer door kan geven...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten