maandag 9 april 2012

Voorjaarskleding voor de IKEA babypop


De babypop van IKEA (Lekkamrat) die ons gezin vorige week verrijkte, heeft een gebreid setje kleding gekregen: een overslagvestje met een witte 3/4 broek, allebei afgewerkt met een biesje met 'picot'.

Bart van 2, die de reden was dat de pop bij ons in huis kwam wonen, is er helemaal verguld mee. Zodra hij haar ziet, trekt hij de kleertjes weer uit. Zodat Chris van 4 ze weer aan kan trekken. Ondersteboven.

Kortom, lol hebben we er ook nog mee!


De breibeschrijving is nog in de maak, maar als het klaar is, laat ik het zeker weten!



4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig vestje. Is er inmiddels een patroon van beschikbaar? Ik ben op zoek naar een mooi patroon voor een wollen blabla pop van mijn dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas Nathalia, ik heb het patroon niet meer gemaakt. Er is te weinig animo voor. Ik had de patroondelen eerst van papier geknipt, en vervolgens dezelfde maat breiwerk van gemaakt. Elke keer erlangs houden om te kijken of je moet meerderen of minderen. De randjes zijn gemaakt door een gaatjestoer (muizentandjes) te breien, en daarna een paar toeren tricotsteek. De laatste toer maasde ik met een contrasterende kleur aan het kledingstuk, decoratief en net zo flexibel als gewoon breiwerk. Zou je hier wat mee kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Karien,

    Dank voor je reactie. Dat helpt zeker, ik ga ermee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen