maandag 2 december 2013

Kussen nummer twee

Kussen nummer twee heeft ook een nieuwe hoes gekregen: gebreid vanuit het midden naar de buitenkant. Het breien heb ik met een lange rondbreinaald gedaan, eerst een stuk met de magic loop techniek, en toen er genoeg steken op de naald stonden, kon ik gewoon rondbreien.

Het patroon komt hier vandaan. Met ruitjespapier bedacht ik een extra stuk in dezelfde trant, en toen het vierkant nog niet groot genoeg bleek voor het kussen, maakte ik er nog twee keer een gaatjesnaald in (niet zo goed te zien op de foto).

Na het afkanten en blocken (nat maken, opspannen en laten drogen) haakte ik er deze keer eerst een randje omheen voordat ik het aan de achterkant vastmaakte. Voor de achterkant knipte ik een vierkant op maat van roze fleece, beide delen speldde ik op het bestaande kussen, vervolgens naaide ik alles rondom met de hand aan elkaar. Dat blijft wel even zitten.

1 opmerking: